Bezpečně na všech frontách
Můžete vyrazit kamkoliv a balíček asistenčních systémů Suzuki bude bdít nad bezpečím Vás i celé posádky. Pokročilé funkce aktivní bezpečnosti kombinují nejmodernější senzory a digitální technologie, aby Vaše jízda byla co nejpohodlnější.
Více očí upřených na cestu
Řídit bezpečně znamená neustále sledovat provoz a být připraven správně zareagovat. Díky sadě kamer a senzorů je to v S-CROSSU mnohem snadnější.
Varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu (LDW – Lane Departure Warning)
Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h monokulární kamera sleduje jízdní pruhy. V případě, že vůz začne vyjíždět z jízdního pruhu, systém upozorní řidiče zvukovým signálem a kontrolkou.
Systém udržování v jízdním pruhu (LDP – Lane Departure Prevention)
Při jízdě rychlostí alespoň 65 km/h monokulární kamera sleduje jízdní pruhy a při vybočení z ideální trajektorie začne tento systém pomocí elektrického posilovače řízení vracet vůz zpět doprostřed jízdního pruhu.
Systém sledování únavy řidiče (VSW – Vehicle Sway Warning)
Při jízdě rychlostí alespoň 60 km/h systém rozpoznává přímý směr jízdy. Pokud řidič kličkuje kvůli únavě nebo z jiného důvodu, systém ho varuje zvukovým signálem a kontrolkou.
Systém rozpoznávání dopravních značek (TSR – Traffic Sign Recognition)
Tento systém využívá monokulární kamery pod čelním sklem k rozpoznávání značek, jako jsou rychlostní omezení, zákaz předjíždění, ukončení zákazu nebo dodatkové tabulky. Informace o zjištěných značkách se zobrazují na displeji palubního počítače. Najednou mohou být zobrazeny až tři značky.
Adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go
Adaptivní tempomat je ve spojení se šestistupňovou automatickou převodovkou doplněn o funkci Stop & Go. V rámci rychlosti nastavené na tempomatu zrychluje a zpomaluje, tak aby udržel nastavenou rychlost a současně bezpečný odstup od vozidel jedoucích vpředu. S funkcí Stop & Go ve zpomalování v hustém provozu nebo koloně pokračuje až do úplného zastavení. Pokud se vozidlo stojící v cestě do dvou sekund znovu rozjede, adaptivní tempomat začne automaticky bez zásahu řidiče opět zrychlovat.
Pro vozy s manuální převodovkou je k dispozici adaptivní tempomat bez funkce Stop & Go.
Systém sledování mrtvého úhlu (BSM – Blind Spot Monitor)
Pokud se v sousedním jízdním pruhu nachází jiné vozidlo, při spuštění směrovky se v zrcátku na příslušné straně rozbliká kontrolka a přidá se varovný zvukový signál. Systém sledování mrtvého úhlu zaznamenává vozidla, která se již v mrtvém úhlu nachází nebo do něj vjíždí.
Asistent rozjezdu do kopce (HHC – Hill Hold Control)
Tato funkce usnadňuje rozjezdy do kopce automatickým podržením brzd po dobu, kterou řidič potřebuje k přesunutí pravé nohy z brzdového pedálu na plynový pedál.
Asistent rozjezdu do kopce (HHC – Hill Hold Control)
Tato funkce usnadňuje rozjezdy do kopce automatickým podržením brzd po dobu, kterou řidič potřebuje k přesunutí pravé nohy z brzdového pedálu na plynový pedál.
Asistent rozjezdu do kopce (HHC – Hill Hold Control)
Tato funkce usnadňuje rozjezdy do kopce automatickým podržením brzd po dobu, kterou řidič potřebuje k přesunutí pravé nohy z brzdového pedálu na plynový pedál.
U technologie 360° kamery nelze vyloučit slepá místa, systém tedy není zcela dokonalým prostředkem pro bezpečnou jízdu. Nespoléhejte se výhradně na tento systém, vždy řiďte bezpečně.
Upozornění: Schopnost monokulární kamery a laserového senzoru rozpoznat překážky, jízdní pruhy a dopravní značky má svá určitá omezení. V závislosti na povrchu vozovky nebo na počasí nemusí správně fungovat. Nespoléhejte se pouze na tento systém a vždy dodržujte pravidla bezpečné jízdy.
Rozhled z ptačí perspektivy
Nikdy si nemůžete být jisti, jestli se vedle Vás neskrývá nějaká překážka. S-CROSS je vybaven nejnovější technologií pro sledování okolí při manévrování.
Přední a zadní parkovací senzory
Ultrazvukové senzory v předním a zadním nárazníku vyhledávají překážky a na jejich přítomnost řidiče upozorní zvukovým signálem a hlášením na displeji palubního počítače.