ÚVODNÍ MODELY NAŠE VOZY SERVIS DOPLŇKY FINANCOVÁNÍ OJETÉ VOZY KONTAKT

CELERIO BALENO IGNIS S-CROSS JIMNY VITARA VITARA S

SPLASH Design Technologie Bezpečí Barvy Ceník a výbava Technická specifikace Příslušenství Zkušební jízda Fotogalerie Porovnaní s konkurencí

Technologie

Technologie Suzuki Jimny - pevně na všech čtyřech

V posledních letech se na silnicích objevuje čím dál tím více tzv. off-roadů. Některá auta se však jako terénní svým vzhledem pouze tváří. Ne tak Váš terénní Suzuki Jimny. Pokud potřebujete opravdu výkonný vůz, podívejte se na Suzuki Jimny "odspodu" a tak nejlépe odhalíte v čem jsou jeho přednosti oproti konkurenci.

100% off-road se od všech náhražek odlišuje následujícími identifikačními znaky.


Pevný žebřinový rám

Základem je pevný žebřinový rám, který propůjčuje vozu díky své tuhosti mimořádné jízdní vlastnosti v tom nejnáročnějším terénu, ale zároveň, jak vychází z logiky konstrukce, zabezpečuje Suzuki Jimnymu i neobyčejnou odolnost a životnost i při použití v těch nejtěžších podmínkách. Přitom sehrává důležitou roli jako podstatný prvek pasivní bezpečnosti.

Tuhá, třísekční konstrukce rámu v kombinaci s tichým motorem, spolehlivým odpružením a vynikajícími protihlukovými opatřeními dělají z Jimny velmi tiché vozidlo.

Tuhé nápravy poskytují jednoduchou, avšak významnou výhodu. Když jedno kolo narazí na výstupek, druhé kolo na opačném konci nápravy je tím přitlačeno k zemi a dostává se více do záběru.


Motor Suzuki Jimny - Benzínová verze s předními technologiemi

Doslova legendární vlastnosti vozu Suzuki Jimny v pracovním a terénním nasazení vozu i při jeho cestách městskou džunglí jsou spojeny s jeho benzínovou pohonnou jednotkou. Zážehový čtyřválec M13A DOHC, vyznačující se rychlou odezvou a úsporností, o zdvihovém objemu 1 328 cm3, s elektronicky řízeným vícebodým vstřikováním paliva (MPI, electronic Multi Point Injection) a elektronicky řízeným vratným vedením výfukových plynů (EGR, Exhaust Gas Recirculation), svým výkonem 62,5 kW a točivým momentem 110 Nm propůjčuje 1 060 kg vážícímu vozu dostatečnou dynamiku při provozu na silnici a skrývá značné výkonové rezervy pro pohyb v náročném terénu, tak typický pro Suzuki Jimny. Motor je konstruován výhradně z aluminia, což mu propůjčuje lehkost a výjimečnou palivovou úspornost.


Převodovky Suzuki Jimny

Výkon motoru je přenášen do pětistupňové manuální převodovky speciálně navrženým řetězem, který snižuje tření a tím nejenom zlepšuje hlukové vlastnosti, ale i zvyšuje efektivitu celého systému. Funkce uzamčení převodovky snižuje spotřebu paliva při rychlé jízdě na dálnici.


Přídavná redukční převodovka Suzuki Jimny

Pokud se chcete vyšplhat opravdu vysoko, máte v Suzuki Jimnym stále ještě k dispozici přídavnou redukční převodovku. Redukční převodovka je užívána u terénních automobilů pro zvýšení tažné síly v těžkém terénu a prudkém stoupání. Konstrukčně jde o další převodovku, umístněnou za hlavní převodovkou. Při běžné jízdě je zařazen přímý náhon (převod 1:1, tzv. "silniční"), při jízdě v terénu (prudkém stoupání, vyprošťování) je zařazen redukovaný stupeň (převod tzv. terénní).


Přiřaditelný pohon 4x4

Přiřaditelný pohon 4x4 ponechává zcela na Vás rozhodnutí, kdy je a kdy není nutné být pevně na všech čtyřech. Díky tomu a ne automatice, kterou není možné mít pod plnou kontrolou, jste schopni bez problémů zdolávat těžký terén v pracovním nasazení. V zimě pak snadno překonáte závěje na neprotažených silnicích cestou k domovu.


2WD, 4WD, 4WD-L, vhodný způsob pohonu pro každou situaci

Pokud pojedete v měnících se podmínkách, je důležité umět co nejrychleji přizpůsobit změně jízdní taktiku. Pneumatická uzávěrka diferenciálu Vám umožní přepínat mezi módem 4WD a 2WD za plné rychlosti, což znamená, že můžete přizpůsobit jízdní vlastnosti Vašeho Jimny tak rychle, jak rychle zaregistrujete měnící se povrch.

V režimu 4WD máte ještě na výběr mezi 4H a 4L módy. Mód 4H (nastavení 4WD) je vhodný pro relativně rovný povrch, zatímco v módu 4L (nastavení 4WD-L) můžete v klidu zaútočit na strmé svahy.


Vysvětlivky pojmů

ABS, Anti-lock Braking System - zabrání zablokování kola při brzdění, a tím i zabrání ztrátě přilnavosti kola k vozovce. Vozidlo je ovladatelné i při prudkém brzdění.

BAS, Brake Assistant System - podle rychlosti a intenzity sešlápnutí brzdového pedálu assistant vyhodnotí kritičnost situace a může zvýšit brzdný tlak tak, že se brzdná dráha zkrátí až o 20%. EBD,

Electronic Brake-force Distribution – elektronické rozdělování brzdné síly na každé kolo dle okamžité změny zatížení během brzdění. Zvyšuje účinnost brzdění, zkracuje brzdnou dráhu. Zvýšení bezpečí zvláště při větším počtu pasažérů.

Redukční převodovka - Redukční převodovka je užívána u terénních automobilů pro zvýšení tažné síly v těžkém terénu a prudkém stoupání. Konstrukčně jde o další převodovku, umístněnou za hlavní převodovkou. Při běžné jízdě je zařazen přímý náhon (převod 1:1, tzv. "silniční"), při jízdě v terénu (prudkém stoupání, vyprošťování) je zařazen redukovaný stupeň (převod tzv. terénní).(Suzuki Jimny, Suzuki Grand Vitara)






copyright © 2010 Autosalon Most s.r.o.   |   design © martindesign.cz